سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع قالب های کیک و شیرینی

 

انواع قالب های کیک و شیرینی

قالب کمربندی
قالب کمربندی که بیشتر با جنس تفلون در بازار موجود است برای تهیه انواع کیک، به خصوص چیز کیک و انواع دسر ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این قالب اگر قرار است آن را در فر بگذارید حتما کف آن کاغذ روغنی بیاندازید زیرا در غیر این صورت مواد کیک از کناره های آن بیرون می زند یا می سوزد. نحوه قرار دادن کاغذ روغنی بدین شکل است که روی کف قالب یه تیکه کاغذ روغنی قرار میدیم، دیواره قالب را روی کاغذ روغنی گذاشته و قالب را می بندیم این قالب‌هابه شکل گرد هستند و ویژگی اصلی این قالب‌ها این است که وقتی‌ کیک پخته شد با باز کردن کمربند آن به راحتی‌ کیک از قالب جدا می‌شود و نیازی به برگرداندن قالب نیست.

قالب های سیلیکونی

 در قالب های سیلیکونی کیک از کف قالب بدون مشکل جدا می شود، حتی اگر کیک نرم ترین و لطیف ترین و مرطوب ترین مدل کیک باشد.این قالب‌ها از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. از جنس پلیمر ساخته شده و نچسب است و تا 500 درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کند. از این نوع قالب‌های سیلیکونی که دارای تنوع طرح زیادی هستند همچنین برای تهیه انواع ژله و دسر یخچالی نیز استفاده می‌شود.

قالب‌های مخصوص نان و کیک‌های صبحانه

 

این قالب‌ها مناسب انواع نان فانتزی، تست و انواع کیک صبحانه و عصرانه است که بعد از بیرون آمدن از قالب به صورت مستطیلی برش داده می‌شوند

قالب تارت

قالب تارت دقیقا همانند قالب پای است، با این تفاوت که عموما تارت ها در اندازه های کوچک تهیه می شوند.

قالب ساده
قالب کیک معمولی‌ که حتما همه یک عدد از آن در آشپزخانه خود دارند و معمولا به شکل گرد و یا مستطیل در بازار موجود هستند. اغلب از نوعی هستند که نیاز به استفاده از کاغذ‌روغنی و یا روغن جدا‌کننده دارند. این قالب پرکاربرد‌‌ترین نوع قالب است که اندازه 18، 20، 22 مناسب‌ترین سایزهای این قالب است. این قالب مخصوص کیک‌های اسفنجی و شیفون است و از قیمتی مناسب برخوردارند و در همه‌ فروشگاه‌های لوازم قنادی موجود می‌باشند. توصیه می‌شود از سایز 18 و یا 20 دو عدد تهیه نمایید چراکه سایزی مناسب است که به راحتی این امکان را به شما می‌دهد همزمان دو قالب را در فر قرار دهید.

کپسول کاپ کیک و مافین

قالب مافین با جنس تفلون و یا سیلیکون موجود است. قالب ها مافین گرد و کوچک هستند و در تعداد های 6 ،12 یا 24تایی در یک قالب مستطیل قرار دارند. عموما داخل قالب های مافین کاغذ های مخصوص آن را قرار می دهند تا شکل زیباتری داشته باشند.به کاغذهایی که داخل قالب مافین قرار میگیرن، کپسول میگن. این کپسول‌ها تحمل دما تا 180 درجه رو دارن و جنس اون‌ها عموما از کاغذی ، و یامقوایی هست.کپسول های کاغذی نازک باید داخل قالب مافین قرار بگیرن تا بعد از ریختن مواد داخل کپسول، باز نشن. قالب مافین نقش پایه رو برای کپسول ایفا میکنه اما نیازی به پایه ندارن؛ میتونین مواد رو داخلشون بریزین و داخل فر قرار بدید.
از کپسول های کوچک کاغذی میتونین در مراسم مذهبی و ایام سوگواری برای قرار دادن  و خرما استفاده کنین. معمولا حلوا رو داخل کپسول میریزند و در نهایت با پودر پسته، پودر نارگیل و گردو تزیین میکنند.

قالب‌های شیشه‌ای pyrex

قالب های شیشه ای مقاوم به حرارت هستند که  خیلی از ما اون ها رو با نام یکی از برند های تجاری تولید کننده یعنی (pyrex) میشناسیم.قالب‌های شیشه ای مقاوم به حرارت هستند. این قالب ها؛ به راحتی تمیز میشوند و قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی رو دارند و به خوبی گرما را انتقال میدهند.قالب های شیشه میزان پخت یکنواخت تری نسبت به قالب های فلزی ایجاد میکنند. اما چون زمان پخت طولانی دارند به اندازه قالب های فلزی کاربرد ندارند.